4,5 Kilo Salep Toplamanın Bedeli Ağır Oldu!3 Kişiye 2 Milyon Lirayı Aşan Ceza

Bolu’nun Yeniçağa ilçesinde yasak olmasına rağmen doğadan yabani salep topladığı tespit edilen 3 kişiye toplam 2 milyon 97 bin 735 lira idari para cezası uygulanması için işlem başlatıldı.

4,5 Kilo Salep Toplamanın Bedeli Ağır Oldu!
Paylaş
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Whatsapp
  • Telegram
  • Reddit
A+ A-

Bolu’nun Yeniçağa ilçesinde gerçekleştirilen denetimlerde, doğadan izinsiz yabani salep topladığı belirlenen 3 kişi hakkında milyonluk ceza işlemi başlatıldı.

Bolu İl Jandarma Komutanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Yeniçağa İlçe Jandarma Komutanlığı asayiş ekipleri, Bolu İl Jandarma Komutanlığı Çevre, Doğa ve Hayvanları Koruma Timleri ile koordineli olarak 6 Haziran 2026 tarihinde Çamlık Köyü arazisinde kontrol faaliyeti gerçekleştirdi.

Yapılan denetimlerde şahısların, toplanması yasak olan yaklaşık 4,5 kilogram yabani salep topladıkları tespit edildi. Ele geçirilen yabani saleplere, Bolu Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü ekiplerine teslim edilmek üzere el konuldu.

Olayla ilgili olarak Bolu Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü ekiplerince, 2872 Sayılı Çevre Kanunu kapsamında “biyolojik çeşitliliği tahrip etmek” fiilinden 3 şahıs hakkında işlem yapıldı. Şahıslara kişi başı 699 bin 245 lira olmak üzere toplam 2 milyon 97 bin 735 lira idari para cezası uygulanması amacıyla tutanak düzenlendi.

Bolu İl Jandarma Komutanlığı, çevrenin ve doğal hayatın korunmasına yönelik denetimlerin kararlılıkla sürdürüleceğini belirterek, biyolojik çeşitliliğin korunmasının gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekti.


 

Yorum yazın

Yorum yazmalısınız
İsim yazmalısınız
Doğru bir email yazmalısınız
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır.